ضرورت برنامه‌ریزی جامع برای تحقق تعهدات میراث‌فرهنگی و گردشگری/ تقویت حضور در میدان عمل

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست خود با استاندار و مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی جامع و ظرفیت‌های موجود در این حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از عزم جدی وزارتخانه برای عملیاتی کردن تعهدات به نمایندگان و تحقق اهداف برنامه‌های چهار یا پنج‌ساله خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست عصر روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در دیدار خود با استاندار و مجمع نمایندگان استان گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه نیاز است که برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد. به گونه‌ای که هر حوزه انتخابی باید به‌صورت مستقل در نشستی سه‌جانبه بررسی شده و این اراده برای عملیاتی کردن تعهدات مورد نظر در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌کار گرفته شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: باید از فضای رسمی وارد میدان عمل شویم و به ارزیابی‌ صحنه‌ای از وضعیت شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. چرا که همه ایران در پایتخت خلاصه نمی‌شود. جای‌جای ایران اسلامی از ظرفیت‌های کم‌نظیر تاریخی، طبیعی و فرهنگی برخوردار است.

صالحی امیری در پایان خاطرنشان کرد: اگر اراده وجود داشته باشد، می‌توان از ظرفیت‌های بزرگ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به کمک میراث‌فرهنگی ارزشمند کشور، بهره‌برداری کرد. چرا که نتایج مثبت ناشی از این اراده‌ها موجود به پیشرفت اقتصادی و فرهنگی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072601910
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha